Menu
0
Gratis Verzenden en Retour
Snelle Levering
Achteraf Betalen
Persoonlijk advies
06Mei2021
Mijn passie voor textiel

Mijn passie voor textiel

Door: MoniqueReacties: 0

HECKETTLANE & YELLOW – MOOI, MOOIER, MOOIST

Wie mij al wat langer kent, weet: Monique is gek op textiel. Bedtextiel, dat spreekt voor zich, maar eigenlijk alle soorten textiel! We nemen textiel vaak voor lief, maar het verdient meer waardering. Zeg nou zelf: is het niet een bescheiden wonder dat de mens in staat is planten, bomen en nog veel meer in de natuur voorkomende elementen om te toveren in garens, garens om te toveren in doek, en doek om te toveren in producten die ons leven makkelijker en mooier maken? Mogen we best wat vaker bij stil staan. Er zijn zo veel bevlogen producenten die met liefde en vakmanschap textielproducten maken. Ze hebben een visie, een missie, en zetten zich met hart en ziel in voor de producten die ze maken. Achter elk stuk textiel zit een verhaal. Achter elk product schuilt een Maker. In het geval van mijn branche, bedtextiel, staat achter elk dekbedovertrek een merk. Waarom ik je dit vertel? Onlangs mocht ik me vergapen aan de collectie van een wel heel sterk merk. Een merk waar ik zo enthousiast van werd: alles klopte. De stoffen, de kleuren, de prints, de opbouw van de collecties…  Over de merken heb ik het? Over HeckettLane en Yellow. Ik ga je vertellen waarom ik hier zo blij van werd. Wat ze nu precies zo goed doen, naast het maken van geweldig bed- en badtextiel. De kracht van het collectioneren maakt van een merk een Sterk Merk.

VAN PRODUCT TOT COLLECTIE

Ik hoor het je denken. Collectioneren? Wat bedoel je daar mee? Collectioneren is de kunst van het samenstellen van een collectie. Het gaat verder dan alleen het maken van een mooi product. Denk maar aan wat een professionele mode-ontwerper van een merk doet. Die begint ook niet ad hoc individuele kledingstukken in elkaar te knutselen in de hoop dat iemand ze wel zal kopen. Daar zit een Plan achter. Met een hoofdletter P. Er van uitgaande dat een merk weet wie zijn potentiele doelgroep/consument is, sla ik die stap over. We gaan direct door naar het te ontwikkelen product. 

DUURZAAMHEID & NOVITEIT

Allereerst wordt er onderzoek gedaan op technisch gebied. Zijn er nieuwe ontwikkelingen op het gebied van stoffen en garens? Verf- en printtechnieken? Gaan we die nieuwe ontwikkelingen toepassen, of passen ze niet bij ons merk? Want ook de kunst van het weglaten is belangrijk, als iets niet bij je merk past, hoef je het er niet in te forceren, puur en alleen omdat het ‘nieuw’ is. Merken weten welke koers ze gaan varen en houden zich daar aan, zonder oogkleppen op te zetten voor de wél relevante nieuwe ontwikkelingen. Heckettlane is op een duurzame koers, en neemt zijn verantwoordelijkheid serieus. Ik tel maar liefst 9 labels/certificaten in het Brandbook van Heckettlane, waarvan GOTS (Global Organic Textile Standard) en  BCI (Better Cotton Initiative) de bekendste zijn. Zoals je vast wel weet is katoen, bedtextiel-ingrediënt numero uno, behoorlijk belastend voor het milieu. Dus hoe beter gecertificeerd een producent is, hoe minder negatieve impact. Daarmee scoren zo sowieso al een dikke, duurzame punt.

FIJN, FIJNER, FIJNST

Nog een puntje: over smaak valt te twisten, over kwaliteit niet. Heckettlane en Yellow gebruiken de allerfijnste garens voor het weven van de stoffen. En met fijn bedoel ik letterlijk fijn: hoe dunner en gladder de garens, hoe meer draden er nodig zijn voor een vierkante inch. Dat heet de ‘thread count’, en hoe hoger die is, hoe gladder, zachter en sterker de stof. Ze gaan voor hoge kwaliteit. Dat zie je, dat voel je. En yep, dat wil je.

VAN STORYTELLING TOT ‘INSPIRING BEDLINEN’

We scrollen door naar de esthetische factor. Uit het mega-aanbod aan kleuren, dessins en stijlthema’s maakt elk merk een selectie die past bij hun merkidentiteit en doelgroep. Klinkt simpel, is het niet. Er is zo veel mogelijk: ook hier is de kunst van het weglaten en  bewust keuzes maken essentieel. Bij H&L herken je duidelijk de hand van een team ervaren stylisten. Met een geweldige smaak! Ze noemen hun product niet voor niets ‘inspiring bedlinen’: de verschillende productlijnen zijn ingedeeld in sfeerthema’s, waarvan het ‘verhaal’  wordt verteld aan de hand van een fraaie collage. Zien?

Heckett & Lane collectie

Hoe mooi is dat? Zonder tekst of uitleg snap je aan de hand van de foto’s meteen het verhaal achter deze collectie. Knap staaltje storytelling. Santa Gertrudis is een pittoresk plaatsje op Ibiza, dus verwacht een prachtige mix van natuurprints, ambachtelijk rietvlechtwerk en verfijnde hippie-invloeden.

Dekbedovertrek Foster

 Dekbedovertrek Barbola 

Zie je hoe knap ze dat doen? De verschillende dessins vertellen een verhaal. En dat niet alleen: het is H&L’s eigen vertaling van het populaire Ibiza-sfeertje. Het is een stijl, meer dan een trend. Tijdloos, smaakvol en ronduit hebberigmakend!

Nog een voorbeeld? Vooruit, sharing is caring.

Heckettlane dekbedovertrekken

Hier laat H&L zich inspireren door een  compleet ander thema, terwijl je nog steeds duidelijk hun eigen ‘handschrift’  herkent in de dromerige kleuren en verfijnde dessins.

Zie je dat op de keerzijde van onderstaand beeldschone dekbedovertrek Madiki het licht in de rimpeling van het water wordt afgebeeld? Digitale printtechnieken geven de print letterlijk een extra dimensie. Alsof je droomt in 3D.

Dekbedovertrek Satijn Madiki

Duurzaam Dekbedovertrek Satijn Madiki

Ook bij dekbedovertrekset Boton heb je de keuze uit een multicolour of monochrome print. Gedrukt op Eco-katoensatijn, dus weelderig glad en zacht, en gemaakt met respect voor mens en milieu.

Dekbedovertrek Satijn Boton

Duurzaam Dekbedovertrek Boton

Stel je eens voor wat een onderzoek, tijd, en aandacht er in het samenstellen van een collectie gaat zitten! En dat houdt nooit op: tegen de tijd dat de artikelen geproduceerd, verscheept en klaar voor de verkoop zijn is de ontwikkeling van de volgende collectie alweer in volle gang. Een merk is altijd bezig met ontwikkeling, vernieuwing en toekomstige collecties. Of het nu een modemerk, een interieurmerk of een bedtextiel-merk is. Respect voor de ontwerpers, maar echt… wat een droomjob!

BAAS BOVEN BASICS

En dan nog iets. Geen collectie is compleet zonder de basics. De vaste elementen die het per seizoen wisselende assortiment ondersteunen. Dat kunnen effen dekbedovertrekken, hoeslakens en kussenslopen zijn, rustige dessins met een tijdloos karakter, of speciale stoffen waar de klant steeds opnieuw naar vraagt. Die hoeven echt niet telkens opnieuw uitgevonden te worden, hooguit verbeterd wanneer er bijvoorbeeld nieuwe nabehandelingen voor de stoffen ontwikkeld zijn. Of uitgebreid met extra kleuren. H&L heeft een fraaie collectie ‘NOS’ (never out of stock, oftewel altijd op voorraad). En ook die is niet te versmaden! Ze gaan uit van de ultieme slaapervaring, alsof je overnacht in een superdeluxe hotel en de bezienswaardigheden van je to-do lijst streept omdat je liever in je té goddelijke bed blijft liggen. Pure luxe, maar dan voor thuis. Kijk even mee…

Oxford

Oxford & Chambray. Klassieke, tijdloze semi-effen stoffen met een luxe uitstraling.

Chambray

Onderstaand dekbedovertrek Nova van Yellow is voorzien van een prachtige structuur, geïnspireerd door luxe Aziatische boutique-hotels. Dit prachtige dekbedovertrek is verkrijgbaar in de kleuren White, Mineral Green, Colonial Blue, Off White en Glacier Grey.

Dekbedovertrek Nova Colonial Blue

Weet je wat nu zo jammer is? Dat ik je alles kan laten zien, maar niet kan laten voelen. Want echt, ik was zó onder de indruk van de kwaliteit! Zó glad, zó zacht, zó… ik ben door mijn woorden heen J Ik ben bang dat je toch echt even naar mijn shop moet om een bestellinkje te doen zodat je mijn enthousiasme voor dit mooie merk helemaal snapt. Zie ik je daar?

Shop hier mijn prachtige dekbedovertrekken!

 

Liefs, Monique X

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »

Wil je op de hoogte blijven van alle leuke nieuwtjes en acties?

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kun je het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

Je hebt geen artikelen in je winkelwagen.

Totaal incl. btw:€0,00

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.